De câteva zile am început un nou capitol în istoria companiei noastre. Am implementat o regulă provocatoare, valabilă pentru întreg colectivul Termene.ro:
FĂRĂ FEEDBACK NEGATIV NECONDIȚIONAT – nu mai avem voie să criticăm, să facem remarci negative la adresa colegilor.

Critica nu face altceva decât să provoace frustrări și reactivitate, mai ales atunci când persoana criticată consideră că observațiile la adresa sa nu sunt justificate.
Iar dacă le va considera justificate, aceasta nu va face altceva decât să îi scadă stima de sine. Critica nu provoacă schimbarea dorită, nici la nivel personal, nici în cei de lângă noi.

Nu avem voie sa oferim feedback negativ necondiționat( gen: ”ești slab, ești gras….”).
Deci, ce avem voie?

  • avem voie să le spunem colegilor că sunt frumoși, că ne bucură prezența lor, că ne inspiră, că suntem mândri de modul în care au gestionat o anumită situație dificilă, că ne place cum s-au îmbrăcat astăzi. Lista este deschisă…
  • avem voie să facem sugestii; ele vor fi punctuale și vor fi însoțite de cel puțin două motive pentru care credem că acele sugestii merită a fi puse în practică (ex: „când vorbești cu un client despre subiectul X, spune-i întâi…Y. Cred că aceasta îți va permite să îi captezi atenția mai ușor și îți va oferi mai multă credibilitate”).

Așadar, avem un INBOX DE GÂNDURI BUNE. De fiecare dată când vrem să transmitem un gând pozitiv unui coleg sau o sugestie, scriem pe o foaie și lăsăm mesajul în inbox-ul lui personal.
Chiar și clienții au un inbox!

Avem voie să dam feedback negativ?

-Da, dar numai condiționat (punctual, referitor la o anumită situație) și niciodată despre identitatea persoanei, ci doar despre comportamentul ei! O distincție extrem de importantă.

Ce vrem sa obținem cu aceasta regulă? Oameni mai deschiși, mai frumoși, mai fericiți, care comunică deschis și constructiv!
Daaaa, știu… suntem un business, la prima vedere ar trebui să ne concentrăm pe achiziția de clienți. Părerea mea este însă că înaintea clientului sunt oamenii din companie. Dacă ei nu sunt fericiți, dacă ei nu se simt apreciați, dacă ei nu simt că pot avea încredere și respect în relația cu colegii și compania, cum ar putea să transmită aceste lucruri mai departe către clienții noștri?

Sunt mândru de fiecare OM din echipa Termene.ro.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe