Retailerul belgian Delhaize Group, operatorul brandurilor Mega Image şi Shop&Go pe piaţa locală, continuă să crească pe piaţa românească cu peste 10%, urmare a procesului de expansiune. 
Magazinele Mega Image, Shop&Go, Gusturi Româneşti şi AB Cool Food (care s-a închis) au adus anul trecut venituri cu peste 10% mai mari faţă de 2014 lanţului belgian Delhaize Group, operatorul celor patru branduri, arată ultimul raport financiar publicat de companie. Urmare a continuării procesului de expansiune, dar şi datorită creşterilor raportate în magazinele deja existente, piaţa locală a adus belgienilor cele mai importante performanţe din zona Europei de Sud-Est, care mai include Grecia şi Serbia. „Veniturile (la acelaşi curs de schimb valutar) din Sud-Estul Europei au crescut cu 10,2% urmare a unei majorări de două cifre a veniturilor în România şi a unei creşteri solide în Grecia şi Serbia. În magazinele deschise anterior, veniturile s-au majorat cu 3,5% faţă de 2014. (…) În România, creşterea veniturilor a fost generată în mare parte de procesul de expansiune şi vânzări mai mari în magazinele deja existente”, se arată în raportul financiar al companiei.
Potrivit sursei citate, magazinele Delhaize din Grecia, România şi Sebia au generat în 2015 venituri în valoare de 3,4 miliarde de euro, reprezentând 14% din veniturile totale ale companiei belgiene. Comparativ cu 2014, regiunea din care face parte şi România a generat venituri cu 9,5% mai mari, urmare a expansiunii din Grecia şi România, dar şi a unor venituri cu 3,5% mai mari în magazinele deschise anterior lui 2015. „În Sud-Estul Europei, 2015 a fost un an cu multe provocări generate de contextul macroeconomic din Grecia şi Serbia. În România mediul macroeconomic a fost unul pozitiv”, se mai arată în raport.
Au deschis pe bandă rulantă. Vor continua în acelaşi registru
Mega Image continuă să fie lider pe piaţa comerţului alimentar din Bucureşti, acolo unde operează şi cele mai multe magazine. De altfel, la 31 decembrie 2015 Delhaize deţinea în România 471 de magazine, faţă de 40 câte avea în 2008. În 2014, compania opera 410 unităţi. „În 2015, Mega Image şi-a consolidat poziţia de lider pe piaţa din Bucureşti continuă să se extindă agresiv cu Shop&Go şi Mega Image, prin deschiderea a 71 de magazine. (…) de asmenea, în aprilie, Mega Image România a deschis primul magazin Gusturi Româneşti”, susţin oficialii companiei, în raportul financiar.
În ceea ce priveşte planurile pentru viitor, compania va continua să pună în aplicare aceeaşi strategie: expansiune agresivă, atenţia pe consumator şi produsele comercializate. „Având în vedere competiţia care se extinde rapid, dar şi intrării pe piaţa a unor noi jucători, Mega Image are în plan să îşi protejeze poziţia de lider prin extindere şi prin îmbunătăţirea ofertei”.
În 2014, Mega Image a raportat o cifră de afaceri de peste 2,8 miliarde de lei şi un profit net de 55,7 milioane de lei. O creştere de 10% presupune că anul trecut compania a depăşit pragul de 3 miliarde de lei.
Delhaize Group a anunţat anul trecut fuziunea cu retailerul de origine belgiană Ahold, creând astfel un business cu vânzări cumulate de 54 de miliarde de euro în Europa și Statele Unite. Cei doi retaileri operau împreună 6.500 de magazine, cu circa 375.000 de angajați.
Știre Economica.net

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe