Antioxidanții sunt compuși care se regăsesc în alimente și ajută organismul să combată stresul oxidativ produs de radicalii liberi. Sub acțiunea radicalilor liberi, structura celulară a unor țesuturi și organe din corp are de suferit. Astfel, apar boli cronice precum afecțiunile cardiovasculare, diabetul sau cancerul. 

Din fericire, o dietă bogată în alimente care conțin antioxidanți poate să reducă nivelul radicalilor liberi din organism și acțiunea acestora. De aceea, este important să știi care sunt alimentele cele mai bogate în antioxidanți. Iată câteva dintre acestea.

  1. Ciocolata neagră

O veste bună pentru iubitorii ciocolatei. Ciocolata neagră are un conținut mare de cacao, minerale și antioxidanți. Aceștia luptă cu inflamația și reduc riscul apariției bolilor de inimă. Consumul de cacao reduce și tensiunea arterială, prevenind astfel hipertensiunea, un alt factor de risc pentru afecțiunile cardiovasculare. În plus, ciocolata neagră reglează nivelul colesterolului din sânge, crescând nivelul colesterolului ”bun” HDL și prevenind oxidarea colesterolului ”rău” LDL. Acest proces de oxidare a colesterolului LDL duce la acumulările de plăci pe pereții arterelor și crește riscul de infarct miocardic.

  1. Ceaiul verde

Ceaiul verde este o sursă excelentă de antioxidanți. În plus, are nenumărate beneficii pentru sănătate. Dacă bei zilnic o ceașcă de ceai verde, vei observa în scurtă vreme efectele lui benefice: energizant, antiinflamator, antidiabetic și anticancerigen. Ceaiul verde conține polifenoli și EGCG, catechine care protejează celulele de stresul oxidativ și inflamație. Astfel, ceaiul verde previne degenerarea celulară și menține organismul sănătos din punct de vedere neurologic. Iar pentru cei care vor să slăbească, ceaiul verde este soluția potrivită, pentru că grăbește arderea grăsimilor.

  1. Afinele

Fructele de pădure sunt recunoscute, în general, pentru conținutul mare de antioxidanți. Dintre ele, afinele sunt cele mai bogate în compuși cu efect antioxidant. Numărul mic de calorii și aportul mare de minerale, nutrienți și antioxidanți le face o alegere foarte bună pentru persoanele care vor să ducă un stil de viață sănătos. Antioxidanții din afine mențin funcția cerebrală sănătoasă, prevenind degenerarea celulară. Antocianinele previn bolile de inimă, prin reglarea factorilor de risc, cum sunt nivelul de colesterol LDL din organism și tensiunea arterială.

  1. Fructele de goji

Aceste fructe uscate sunt folosite de mai bine de 2000 de ani în medicina tradițională chineză, datorită conținutului mare de minerale, nutrienți și antioxidanți. Polizaharidele din fructele de goji previn bolile de inimă și cancerul și mențin pielea tânără. În plus, sunt sărace în calorii și pot fi consumate la micul dejun alături de un iaurt sau cereale.

  1. Kale

Varza Kale este înrudită cu broccoli și conopida și se folosește adesea în salate. Datorită conținutului mare de nutrienți și vitamine, este considerată un superaliment. Este o sursă importantă de vitaminele A, K și C, antioxidanți și calciu. Consumul regulat de kale ajută la întărirea sistemului osos, sănătatea pielii și prevenirea inflamațiilor din organism.

  1. Varza roșie

Acest tip de varză conține vitaminele C, K și A și mulți antioxidanți, în special antocianine, antioxidanții care se regăsesc și în fructele de pădure. Acest tip de antioxidanți reduce inflamația, scade riscul apariției bolilor de inimă și a unor tipuri de cancer. În plus vitamina C este un antioxidant puternic care întărește sistemul imunitar și reface țesuturile, oferind luminozitate pielii. Pentru a păstra conținutul de antioxidanți din varza roșie se recomandă consumul ei în stare crudă, fiartă sau preparată la wok. Gătirea la aburi reduce conținutul de antioxidanți. 

  1. Sfecla roșie

Sfecla este o sursă importantă de fier, potasiu, folați, fibre și antioxidanți. Compușii care dau sfeclei culoarea roșie au efect antioxidant și sunt asociați cu un risc scăzut de cancer de colon sau de tract digestiv. Sfecla roșie se folosește și în tratamentul inflamațiilor și al durerilor din osteoartrită. Poate fi consumată în stare crudă, fiartă sau sub formă de suc.

În concluzie, există nenumărate alimente pe care le poți include în dietă, pentru a consuma cât mai mulți antioxidanți. Aceștia au efect antiinflamator și anticancerigen și nu trebuie să lipsească din regimul tău alimentar.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe