Cunoașterea propriilor clienți este o responsabilitate uriașă pentru orice marketer și obligatorie dacă ești în pragul extinderii. Și totuși, există o mulțime de firme care se avântă-n piață cu strategii gândite ”după ureche”.

Istoria este plină de poveștile unor companii care și-au alienat clientela după ce au schimbat prețurile sau au modificat produsele și serviciile în moduri care i-au determinat chiar și pe clienții fideli să le părăsească.

Cu atât mai mult, dacă tocmai te pregătești să ataci noi segmente de piață, e esențial să înțelegi care sunt motivele pentru care oferta companiei tale e preferată de clienții actuali. Dacă nu ai date certe despre actualul tău portofoliu de clienți, riști să-ți planifici greșit toată strategia de extindere, pornind de la un fals portret-robot al potențialului tău cumpărător.

Analiza portofoliului de clienți

Analiza portofoliului de clienți este un pas esențial pe care trebuie să-l faci ca să înțelegi ce caracteristici comune au companiile care au decis să-ți devină clienți.

O metodă simplă, dar și eficientă e să folosești instrumentele pe care le ai în platforma termene.ro.

  1. Faci o listă cu toți clienții firmei din perioada pe care vrei să o analizezi.
  2. Decizi care sunt datele relevante pentru analiză: industrie (cod CAEN), cifră de afaceri, profit, evoluție cifră de afaceri, număr de salariați, activitate de import-export, afaceri cu statul etc. Este bine să analizezi cât mai multe date, pentru că tu cauți corelații, inclusiv unele despre care încă nu știi nimic și nu bănuiești nimic.
  3. Înscrii toate firmele pe care urmează să le analizezi în ”Portofoliu Firme”, în termene.ro.
Incarca firme in portofoliu

KYC cu termene.ro

Vizualizezi datele în termene.ro, cu statistici și reprezentări grafice. Este momentul să cauți elementele comune portofoliului tău de clienți.

Analiza portofoliului in termene.ro
  1. Cauți explicații pentru datele analizate
    1. De exemplu, localizarea geografică a clienților îți poate spune ceva despre aria ta de atracție.
    2. Localizarea geografică a clienților față de localitățile unde se găsesc principalii tăi competitori îți poate indica o influență a costului transportului sau a rețelelor locale de promovare ale competitorului.
    3. Ponderea firmelor după mărime în portofoliul tău îți poate spune că oferta ta este mai potrivită de exemplu firmelor mari decât celor mici și mijlocii etc. Este momentul să te întrebi dacă asta reflectă strategia ta, dacă îți dorești această atracție diferită resimțită față de oferta ta sau nu.
  2. Nu mai puțin importantă este evoluția de ansamblu a clienților tăi
    1. Dacă cifra lor de afaceri crește, asta înseamnă că și nevoile lor cresc. Ești pregătit să le faci față?
    2. Dacă profitul scade, ce impact va avea asupra cererii produselor tale?

Pentru un om de marketing, analiza portofoliului de clienți este indispensabilă, pentru că îți indică de ce oferta companiei tale a avut succes pentru o parte a pieței. Înțelegerea propriei clientele este esențială dacă vrei să-i menții loialitatea. Trebuie să-ți analizezi în detaliu succesele și eșecurilor anterioare, ca să știi exact ce acțiuni ți-au fost benefice și pe care ar fi de dorit să le elimini din viitoarele campanii de marketing.

Marele avantaj pe care-l ai atunci când faci analiza portofoliului cu termene.ro este că scapi de munca de culegere a datelor din multiple surse. Ai în baza de date toate informațiile disponibile despre firmele pe care le ai în portofoliu, iar statisticile sunt prezentate grafic în mod sugestiv, astfel încât să le poți interpreta ușor.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe