După anii de criză financiară în care şi-au văzut companiile în pragul insolvenţei din cauza problemelor financiare sau juridice ale partenerilor/clienţilor lor, oamenii de afaceri au realizat că este vital să-i cunoască în detaliu pe cei cu care fac afaceri. În acest context, instrumentele KnowYourCustomer (KYC) au devenit obligatorii.

Conceput pentru sectorul financiar (bănci, asiguratori, brokeri – etc), în principal pentru a combate frauda şi fenomenul de spălare de bani, procesul KYC s-a extins treptat, în diverse forme, şi către alte sectoare de activitate, cu scopul de a preveni orice fel de probleme de ordin financiar sau juridic.

Dacă în sectorul financiar, instrumentele folosite de KYC pornesc de la banala copie după actul de identitate până la documente care atestă poziţia financiară şi solvabilitatea, la nivel de companii acestea sunt reprezentate, printre altele, de evoluţia vânzărilor, capacitatea de a genera profit, gradul de îndatorare, riscul de insolvenţă sau existenţa litigiilor comerciale.

În România, până nu demult, nu exista un instrument KYC accesibil, destinat tuturor companiilor, indiferent de activitate. Singurele informaţii de care firmele dispuneau despre partenerii/clientii lor erau fie cele prezentate de aceştia, fie cele oficiale, risipite însa în prea multe surse (RECOM, MO, AERGM, Instanţe, etc), fie cele de la consultanţii şi asiguratorii de risc (în cazul societăţilor cu bugete mari).

Termene.ro a pornit la drum ca un portal pentru cei care doreau să-şi verifice starea dosarelor din instanţă şi a devenit, în numai trei ani, cel mai bun instrument KYC, de profiling şi business intelligence în timp real, de pe piaţa locală, atât la nivel de firma, cât si de sector de activitate.

Practic, Termene.ro iţi pune la dispoziţie cel mai complet proces KYC, în doar patru pasi:
– Abonează-te (listă preţuri);
– Identifică;
– Verifică;
– Monitorizează.

Termene.ro a reuşit să centralizeze pe platforma sa toate sursele oficiale de informaţii: Registrul Comerţului, Monitorul Oficial, Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare (AEGRM), Instanţe judecătoreşti şi Buletinul Procedurilor de Insolvenţă. Mai mult, pe baza acestor date, realizează statistici, indicatori de risc financiar şi de insolvenţă şi analize la nivel de sector şi principali competitori.

Astfel, Termene.ro îţi oferă de la informaţiile de bază privind datele de contact ale firmei, asociaţii si administratorii acesteia pâna la:
– Conexiunile dintre respectivii asociaţi şi administratori cu alte companii;
– Situaţia financiară a firmei din 2008 până în prezent (venituri, cheltuieli, datorii, creanţe, profit/pierderi, evoluţia numărului de angajaţi), statul TVA, eventuale datorii către bugetul de stat;
– Riscul de insolvenţă
– Dosarele aflate pe rolul instanţelor de judecată;
– Menţiunile din BPI (dacă este cazul);
– Ipotecile realizate pentru obţinerea de credite (AERGM);
– Toate deciziile acţionarilor de-a lungul timpului (MO);
– Analize sectoriale de risc, de profitabilitate, de îndatorare.

În jurul Termene.ro s-a format deja o comunitate de sute de profesionişti care beneficiază şi au încredere în calitatea si seriozitatea serviciilor.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe