Dezvoltarea tehnologică a facilitat apariția a numeroase sisteme și soluții software inteligente, ce vin în ajutorul companiilor care vor să-și crească profitul general. Instrumentele moderne oferă acces la informații în timp real, contribuie la automatizarea proceselor, planificarea resurselor și a proiectelor sau anticiparea perspectivelor. ERP și CRM sunt două dintre sistemele care oferă un management rapid și performant, scopul acestora fiind îmbunătățirea eficienței și creșterea vânzărilor unei companii. Similare în multe privințe, acestea au, totuși, funcționalități de bază, complet diferite. Descoperă ce rol joacă fiecare soluție software în activitatea companiei și care este potrivită pentru administrarea afacerii tale.

Ce reprezintă un sistem ERP?

Enterprise Resource Planning (ERP), adică Planificarea Resurselor Întreprinderii, reprezintă o aplicație software folosită de companii pentru gestionarea activităților zilnice de achiziții, contabilitate, project management, resurse umane, gestionarea stocurilor, vânzări și marketing, comerț electronic sau administrarea activelor. Concret, softul erp este un sistem informatic foarte complex, care eficientizează procesele de business dintr-o companie, prin centralizarea tuturor informațiilor într-o singură platformă, ușor accesibilă de către toate departamentele. ERP poate fi utilizat în orice domeniu de activitate, întrucât ajută la monitorizarea, controlul și managementul integrat al proceselor, activităților și operațiunilor de orice fel, derulate de o companie.

Scopul principal al unui software ERP este scăderea și controlul cheltuielilor, verificarea și standardizarea proceselor de afaceri pentru asigurarea unei structuri stabile și utile. Sistemul reunește și stabilește circuite clare sau proceduri de lucru și permite un flux integrat de schimb de date între departamente. Cu ajutorul său, sunt eliminate taskurile manuale, duplicarea sarcinilor, erorile sau timpii de lucru pentru activitățile repetitive. Softul ERP pune accent pe departamentele de managementul resurselor umane, producție, financiar, managementul comenzilor, livrărilor și stocurilor.

Ce reprezintă un sistem CRM?

Acronimul pentru Customer Relationship Management – adică Managementul Relației cu Clienții – CRM este un soft ce oferă strategii moderne de business care au, în centrul preocupărilor, clientul. Sistemul permite companiilor să beneficieze de toate informațiile pentru a eficientiza vânzările, marketingul și suportul oferit clienților. Un soft CRM utilizează o bază de date unică, în care sunt incluse toate informațiile referitoare la clienți și asigură acces la ele, în timp real. Prin intermediul său, sunt vizualizate, rapid, contactele clienților, rapoartele de management, oportunitățile de vânzare, comenzile și facturile, cu filtrele dorite.

Scopul unui sistem CRM este acela de a crește vânzările, prin centralizarea unitară a tuturor detaliilor legate de clienți sau de posibilii clienți  și creșterea gradului lor de satisfacție. Toate informațiile din vânzări, marketing, suportul clienților sau managementul contactelor sunt integrate într-un singur soft, astfel că ele ajung, în aceeași formă, la toți angajații care intră în contact cu clienții, indiferent de posturile ocupate. În acest fel, pot fi efectuate previziuni pe baza înregistrărilor și a rapoartelor, sunt identificate ușor noi oportunități, este îmbunătățită munca în echipă și sunt reduse activitățile repetitive.

Ce soluție alegi pentru afacerea ta?

Beneficiile celor două sisteme sunt de necontestat, însă, principala diferență dintre acestea este că un soft CRM sprijină demersul de a stabili un management profesional al clienților, în timp ce ERP cuprinde funcționalități pentru întreaga companie. Avantajele lor sunt asemănătoare, dar folosesc abordări distincte: sistemul ERP reduce toate costurile prin eficientizarea proceselor și valoarea capitalului cheltuit pentru acestea, iar CRM crește profitul prin producerea unui volum mai mare de vânzări.

Deseori, softul CRM este ales ca primă investiție pentru a ajuta la dezvoltarea businessului. Însă, când afacerea crește, este absolut necesar un sistem pentru planificarea resurselor întreprinderii, care să aducă claritate asupra companiei, noi oportunități și metode de îmbunătățire a productivității. Sistemele ERP actuale își propun să îmbunătățească și serviciile relațiilor cu clienții, astfel că sunt combinate funcțiile CRM cu ERP, ceea ce înseamnă că au capacitatea de a ajuta companiile în atingerea obiectivelor strategice.

În calitatea de antreprenor, este esențial să abordezi sistemele moderne pentru creșterea vânzărilor și eficientizarea cheltuielilor. Cu toate că, în prezent, un sistem ERP integrează și o parte din funcțiile unui soft CRM, am putea concluziona că o companie are două posibilități: fie implementează o soluție ERP complexă, fie utilizează, împreună, cele două sisteme software pentru a-și crește eficiența.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe