Cum ar fi o lume în care sisteme-expert ale companiilor ar lua decizii de aprovizionare și contractare? Oricât de science-fiction ar părea, nici măcar nu e o idee nouă.

 

În anul 2000, marii furnizori de tehnologie ai vremii (Microsoft, IBM, Oracle) investeau în UDDI, un fel de registru internațional al furnizorilor, care ar fi permis rezolvarea automată a contractării.

 

De ce a eșuat UDDI?

Să zicem că ești un lanț de restaurante. Cumperi sos de tomate centralizat, în cantități mari și ai un control foarte bun al stocurilor. Sistemul tău ERP are setată o alertă de stoc de alarmă. Rămâi fără sos de tomate în aproximativ 4 zile și 7 ore. Se inițiază o cerere de aprovizionare automată, pentru că sistemul tău comunică cu sistemul producătorului de sos de tomate. Din păcate acesta nu are capacitatea să te aprovizioneze la timp. Atunci sistemul tău se uită în registrul UDDI și caută un alt furnizor de sos de tomate căruia să-i poată da comanda. Îl găsește și plasează comanda, face plăți, generează contracte etc.

 

Lipsa de credibilitate

Ideea, deși pare genială, a fost totuși abandonată. UDDI nu a eșuat pentru că nu a fost adoptat de suficienți beneficiari, ci pentru că nu a rezolvat problema credibilității. Te înscriai singur în registru ca furnizor de sos de tomate și declarai ”pe proprie răspundere” că ai marfă de o anumită calitate, pe care o poți livra într-o anumită cantitate și într-o anumită perioadă de timp. Era la fel ca peste tot în internet. Poți să spui ce vrei pe pagina ta, unde ești administrator și rege. Nu înseamnă însă că este și adevărat. Bineînțeles că vei fi sancționat prin comentarii sau review-uri negative, dar vei rezista ceva timp pe piață până îți vei pierde complet reputația. Și chiar vei avea ceva clienți, dintre cei care nu sunt obișnuiți să verifice cum trebuie vânzătorul înainte să cumpere de la el.

 

Cum te asiguri de seriozitatea furnizorului

Astăzi, când ai nevoie de un furnizor, dai o căutare pe Google și intri pe website-ul firmelor prezentate pe primele locuri de motorul de căutare. Suntem atât de obișnuiți să facem asta pentru bunuri de consum, încât unii au ajuns s-o facă și în mediul business-to-business. Măcar pentru bunuri de consum poți să apelezi la site-uri de tipul compari.ro, ca să verifici prețurile. Dar tot nu obții toate datele care să îți garanteze o achiziție sigură – nu știi cât va costa transportul, care e politica de returnare și așa mai departe.

 

În mediul B2B, încă sunt companii care nu-și verifică viitorii parteneri de afaceri înainte să semneze contractul. Merg pe încredere, pe prietenie, pe recomandările cunoscuților. Dar exemplele de afaceri păguboase încheiate doar pe baza intuiției, în lipsa verificărilor preliminare și a monitorizării ulterioare semnării contractului, sunt multiple.

 

Verificare și Monitorizare

Cum poți să eviți să intri în business cu un partener neserios? Sau cum poți să te asiguri că afli la timp dacă unul dintre partenerii tăi intră în probleme financiare sau juridice?

 

Un prim pas este să faci selecția firmelor care ar putea să-ți devină furnizori folosind BizZilla, unde ai la dispoziție 50 de filtre ca să identifici companiile care îndeplinesc criteriile tale, de exemplu:

  • Mărime (cifră de afaceri)
  • Obiect de activitate (codul CAEN)
  • Localizare
  • Statut de plată a TVA
  • Risc de faliment
  • Starea datoriilor
  • Poziții din bilanț etc.

 

Apoi faci o verificare minunțioasă a fiecărei companii după acționariat, mențiuni în  Monitorul Oficial, Biroul Procedurilor de Insolvență, dosare în justiție și le alegi pe cele mai potrivite pentru tine.

 

Toate datele pe care le găsești pe Termene.ro sunt corecte, pentru că sunt preluate din surse oficiale, și sunt actualizate în timp real. Asta înseamnă că imediat ce una dintre autoritățile statului operează o modificare asupra unei companii, aceasta va fi vizibilă în platforma noastră. Și ca să nu stai zilnic să-ți verifici partenerii, poți să-i incluzi în portofoliul tău monitorizat. În acest fel, noi te vom putea notifica de ficare dată când apare o schimbare în profilul unuia dintre partenerii tăi.

 

Mai în glumă, mai în serios, lui UDDI i-a lipsit un abonament la Termene, ca să poată valida seriozitatea companiilor care se înscriau. 😃

 

Testează 3 zile gratuit!

 

Dacă ți pe par utile informațiile de pe blogul Termene și vrei să afli când publicăm un nou articol, te poți abona la newsletterul nostru săptămânal.

Vreau să primesc newsletter-ul

 

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe