Praktiker România a supraviețuit falimentului declanșat de compania-mamă în Germania, în iulie 2013. Conducerea societății Praktiker AG din Hamburg nu reușise să prelungească liniile de credit și nu dispunea de suficiente lichidități pentru a-și continua activitatea în condiții normale. (Sursa aici) Praktiker avea atunci 430 de magazine în nouă țări europene.
La scurt timp după aceea, Praktiker România a apelat la Casa de Insolvență Transilvania pentru a restructura costurile cu chiriile pentru cele 27 de magazine deschise în România, scria la acea vreme ZF.ro. Vânzările scăzuseră de la 300 de milioane în 2008 la 146 de milioane în 2012. Compania din România n-a intrat însă în insolvență.
În februarie 2014, Baumarkt Praktiker International GmbH și Baumarkt Praktiker Deutschland GmbH și-au vândut părțile sociale deținute în cadrul Praktiker România SRL către cetățeanul român de origine turcă Omer Susli și societatea pe care o controlează în calitate de asociat unic, Miniera Sud-Est SRL, care se ocupă de extracția pietrei. „La numai trei luni de la preluarea companiei, profitul operaţional pentru al doilea trimestru al anului 2014 a crescut cu 44 milioane de lei faţă de primul trimestru al aceluiaşi an şi cu 37 milioane de lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut”, se arăta într-un comunicat remis de companie în august 2014.
praktiker
După o serie de optimizări a costurilor legate de servicii și utilități și revizuirea contractelor cu furnizorii de mărfuri, prețurile scăzuseră, iar vânzările crescuseră cu 10% față de 2013. Numărul angajaților scăzuse de la 2.576 în 2008 la 1.517 în 2014. Totodată, fusese deschisă o divizie “Business to Business”, după ce se axase până atunci exclusiv pe relația cu cliențiii finali. Praktiker anunța totodată că are în plan să ajungă la 45 de magazine în următorii doi ani.
Deși cifra de afaceri înregistrată în 2014 a fost de doar 588,8 milioane de lei, la aproape jumătate față de 2008, Praktiker România a încheiat anul pe profit – 90,9 milioane de lei, după cinci ani de pierderi.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe