Ordinul nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situații de urgență operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2, al Ministrului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, stabilește aria solicitanților care pot fi beneficiari CSU.

 

Citește și: Cum se obține certificatul de situație de urgență (CSU) – normele au fost publicate în Monitorul Oficial din 25.03.2020

 

Conform Ordinului nr. 791/2020, pot solicita CSU:

Angajatorii care întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autorități, pentru indemnizațiile de 75% din câștigul salarial mediu brut de care beneficiază salariații pe perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din inițiativa angajatorului;

 

IMM-urile care și-au întrerupt activitatea total sau parțial în baza deciziilor autorităților, pentru amânarea la plată pentru serviciile de utilități – electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice și de internet, precum și de amânare la plată a chiriei pentru imobilul cu destinație de sediu social și de sedii secundare;

 

Părțile contractante care vor să invoce forța majoră în contracte, acestea trebuind să demonstreze o afectare, în contextul pandemiei, atestată prin certificatul de situație de urgență;

 

Află ce firme au obținut Certificatul pentru Situație de urgentă.

 

Cabinetele medicilor de familie și cabinetele stomatologice în care își desfășoară activitatea, în orice formă, cel mult 20 de persoane și a căror activitate este afectată direct prin măsurile dispuse de autorități pentru prevenirea și combaterea pandemiei;

 

Solicitanții care nu sunt înregistrați la Oficiul Registrului Comerțului, a căror activitate este afectată direct prin măsurile dispuse de autorități. Din această categorie fac parte:

  • profesiile care îndeplinesc servicii de interes public, cum sunt formele de exercitare a profesiei de notar public, avocat, executor judecătoresc;
  • federațiile sportive naționale și cluburile sportive care dețin certificat de identitate sportivă;
  • alte profesii liberale sau care se exercită în baza unor legi speciale, fără înregistrarea în registrul comerțului.

 

Vă prezentăm mai jos lista acestor profesii, astfel cum sunt descrise de Oficiul Național al Registrului Comerțului:

[A]

architect

asistent medical generalist

asistent medical

asistent social

auditor energetic pentru clădiri

auditor financiar

[B]

biochimist în sistemul sanitar

biolog în sistemul sanitar

[C]

chimist în sistemul sanitar

conservator

consilier în proprietate industrial

consultant fiscal, contabil autorizat

[D]

diriginte de şantier

[E]

expert contabil,expert criminalist

expert tehnic judiciar

expert tehnic extrajudiciar

evaluator autorizat

expert în fizică medicală

[F]

farmacist

fizician medical

fizician în sistemul sanitar

fizioterapeut / kinetoterapeut

fizioterapeut / fiziokinetoterapeut

fizioterapeut / profesor de cultură fizică medicală

fizioterapeut / balneofizio-kinetoterapeut

[G]

geodez

[I]

interpret limbaj mimico – gestual

[L]

logoped

[M]

moaşă

mediator

medic

medic dentist

medic veterinar

[O]

optician-optometrist

[P]

practician în insolvenţă

practician în medicină complementară /alternativă

psiholog

[R]

restaurator

[S]

sociolog

specialist în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului

[T]

tehnician de proteze şi orteze

tehnician de proteze auditive

tehnician de aparatură medicală

traducător / interpret autorizat de ministerul justiţiei

 

Articol scris de partenerii noștri Vlănțoiu și Asociații: Avocatură de business, Dreptul muncii, Protecția datelor cu caracter personal, Dreptul Internetului.

 

Dacă ți pe par utile informațiile de pe blogul Termene și vrei să afli când publicăm un nou articol, te poți abona la newsletterul nostru săptămânal.

Vreau să primesc newsletter-ul

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe