În primele 10 luni ale acestui an, au fost 504 cereri de conciliere adresate Instituțiilor Financiare Nebancare (IFN) de către clienții acestora. Doar 22 de solicitări au fost acceptate de IFN-uri și numai 5 dintre cazuri s-au încheiat cu împăcarea părților.

Concilieri intre IFN-uri si consumatori

Cele aproximativ 500 de cereri au vizat peste 25 de IFN-uri și CAR-uri. Cele mai multe cereri au fost trimise către: Cetelem, Eassy Asset Management, Unicredit Consumer Financing, Provident, BT Direct IFN, Credit Europe Ipotecar IFN.

Rezultatele sunt surprinzător de slabe deși Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) funcționează deja de cinci ani. Numai două IFN-uri au acceptat anul acesta să intre în negocieri cu consumatorii în cadrul CSALB: Credit Europe Ipotecar IFN și Axi Finance IFN.

CSALB a fost înființată în urma unei Directive europene, cu scopul de a intermedia gratuit, într-o perioadă mai mică de trei luni, cererile de conciliere formulate de consumatori către bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. CSALB colaborează cu 19 dintre cei mai buni specialiști în Drept cu expertiză în domeniul financiar-bancar.urope Ipotecar IFN.

Citește declarațiile făcute de Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB, Alexandru Păunescu, și de Daniel Ilie, General Manager la Credit Europe Ipotecar IFN pe site-ul partenerilor noștri, Universul Juridic.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe