E ceva complet seducător într-un produs co-branduit. E interesant, amuzant ori poate chiar surprinzător să vezi ce iese din mariajul dintre două branduri. Iese, de fapt, ce iese de regulă dintr-un mariaj: un copil. Un produs nou, cu o nouă identitate, dar care seamănă și cu “mama”, și cu “tata”. Și e o șansă mare ca produsul preferat al clienților să devină tocmai “copilul”  pe care îl fac două branduri care, într-un moment de inspirație, au ales să lucreze împreună.

Sunt zeci de exemple memorabile. Primul despre care vorbim este din categoria căsătoriilor surprinzătoare, iar acestea sunt aproape întotdeauna greu de trecut cu vederea. Iar, din perspectiva marketingului, așa ceva este mai degrabă un lucru bun, nu?

Ladies and gentlemen, here comes the bride: Bonne Belle. E o companie producătoare de balsam de buze. În 1973,  a dat lovitura cu Lip Smacker – balsamul de buze cu arome – căpșuni, lămâie, măr verde, yummy! Nimeni nu se gândise la asta până atunci. Doi ani mai târziu, Bonne Belle s-a întâlnit cu Dr. Pepper. A fost cum se întâmplă: tatonări, scos fata într-o seară în oraș, hai că mai vin și eu pe la tine… Ce mai, foarte curând a fost  clar că… it’s a match.

Copilul acestei combinații este, probabil, cel mai de succes lip balm din toate timpurile: balsamul de buze cu gust de faimoasă băutură răcoritoare. Așa, cu un fel de pișcături și scorțișoară. Decenii la rând, Lip Smacker Dr. Pepper a fost preferatul adolescentelor din America și, apoi, din toată lumea. Dacă vreți, puteți să vă comandați și voi – deși, în preajma sărbătorilor, stocurile online se epuizează rapid și în ziua de azi. Acest parteneriat încă mai este considerat rezultatul unei mișcări geniale.

Co-brandingul este, așadar, un parteneriat strategic de marketing și advertising între două branduri. În unele situații, succesul unei mărci “contaminează” marca parteneră. În altele, efectul de contagiune funcționează în ambele sensuri. Și în prima, și în a doua variantă, există un mare are beneficiu: fiecare brand ajunge la publicul celuilalt, care altminteri nu îi era accesibil sau îi era mai puțin accesibil.

Când sunt intuite, gândite și plănuite bine, aceste parteneriate pot  avea beneficii absolut remarcabile.

Co-branding-ul poate fi o modalitate eficientă de a construi afaceri, de a crește gradul de penetrare a piețelor sau de a cuceri unele noi. Ca să funcționeze cu adevărat, trebuie să fie un câștig pentru toți jucătorii. Și mai trebuie ceva: să găsească valorile comune. Și să construiască pornind de la ele.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe