CNADNR intenţionează să scoată la licitaţie în primul trimestru al anului viitor cea mai lungă bucată din Autostrada Transilvania, respectiv tronsonul de 80 de kilometri dintre Mihăieşti şi Suplacu de Barcău, exceptând secţiunea 3, care include Tunelul Meseş.

„În primul trimestru vom scoate la licitaţie pentru execuţie secţiunile 1,2, 4 şi 5 din Mihăieşti-Suplacu de Barcău”, a spus pentru ECONOMICA.NET Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.

În ceea ce priveşte secţiunea 3, care include Tunelul Meseş, şeful de la Drumuri a explicat că încă sunt discuţii asupra traseului tunelului.

„Studiul de Fezabilitate a fost revizuit de către proiectant pentru secţiunile 1,2,4 şi 5, urmând a fi supus avizării CTE-CNADNR, CTE-MT şi CTE Interministerial în vederea promovării actualizării indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţie”, se menţionează pe site-ul Companiei de Drumuri.

Firma care s-a ocupat de revizuirea studiului de fezabilitate pentru cel mai lung tronson din Autostrada Transilvania este Iptana.

Pentru secţiunea 3, între Poarta Sălajului şi Zalău, actualizarea Studiului de Fezabilitate se va finaliza după definitivarea şi avizarea studiului de traseu al Tunelului Meseş, conform CNADNR.

Penalităţi pentru Tunelul Meseş

De studiul de traseu al Tunelului Meseş, lung de 2,4 kilometri, se ocupă compania Tecnic Consulting Engeneering Romania, în baza unui contract semnat cu CNADNR în aprilie 2015. Studiul pentru traseul acestui tunel trebuia finalizat încă de acum un an. În consecinţă, Compania de Drumuri a aplicat penalităţi pentru depăşirea termenului.

„Proiectantul a trimis către Beneficiar documentaţia privind alegerea variantelor de traseu, documentaţie predata în iunie 2016. În momentul de faţă se află în analiză la CNADNR şi Consultant Egis, pentru a putea stabili dacă este o documentaţie clară, de calitate şi matură din punct de vedere a elaborării în conformitate cu cerinţele caietului de sarcini şi normativele în vigoare. Termenul realizarii studiului de fezabilitate a fost depăşit, finalizarea acestuia era 20.09.2015. În prezent s-au aplicat penalităţi şi se vor mai aplica până la finalizarea studiului sau rezilierea contractului”, avertizează reprezentanţii CNADNR.
Tronsonul Mihaieşti – Suplacu de Barcău, inclusiv Tunelul Meseş, se numără printre puţinele secţiuni din Autostrada Transilvania care nu au încă un constructor. De asemenea, urmează să fie atribuit contractul pentru podul peste Someşul Mic şi relicitat lotul Târgu Mureş-Ungheni, abandonat de constructorii gălăţeni.

Știre Economica.net

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe