Să tot fie 10 sau 15 ani de când Maria e contabilă la firma domnului Ionescu. E acolo de la început, au pornit împreună la drum. Toate problemele le-au rezolvat împreună și tot așa au sărbătorit momentele când firma era pe val. S-a gândit ea de câteva ori să plece în altă parte, dar n-a putut să renunțe, e prea atașată de toți cei din firmă, mai ales de cei vechi.

 

Contabila bună la toate

Adevărul e că Maria are grijă de firmă ca și când ar fi a ei. De câte ori n-a stat trează până după ora 3, ca să înțeleagă bine toate legile și ordonanțele date peste noapte și să-i poată răspunde corect la întrebări a doua zi șefului. Mereu a ținut toate hârtiile în ordine, ca să iasă bine firma la orice control.

 

A învățat multe de când e în firmă, că n-a refuzat niciodată când i s-a dat ceva de făcut, chit că nu era în fișa postului. Face și pontaje, și salarii, se ocupă să recupereze și banii din facturile neplătite, umblă pe la autorități pentru toate hârțoagele când trebuie să obțină aprobări, mai caută și clienți câteodată, răspunde și la telefoane. I-a dat așa mână liberă patronul, încât a învățat de toate.

 

Acum, de când cu criza, e și mai aglomerată, chiar dacă lucrează de-acasă. Maria vede că unii dintre clienți nu mai plătesc facturile, alții nu mai comandă… Se uită în fiecare zi cum tot scad sumele din conturi, iar viitorul nu sună prea bine. Sunt unii care n-au mai plătit de vreun an facturile. I-au tot păsuit fiindcă lucrurile mergeau bine și n-avea nimeni timp de pierdut cu certuri pentru 200-300 de lei.

 

Mai nou, Maria face și pe detectivul, caută tot felul de date despre clienți și furnizori. O dată la câteva zile, domnul Ionescu o roagă să caute pe câte unul. În caz că apare un posibil nou client, e mare lucru să știi dacă pe numele acționarului principal sau al administratorului au mai fost companii deschise, ce coduri CAEN aveau și dacă mai au activitate. O astfel de analiza e importantă într-o companie, fie ea și mică sau mijlocie cum e a lor. Să semnezi un contract fără să-ți iei măsuri de precauție, în 2020, nu e tocmai în regulă. Mai ales acum, când unii ar face orice ca să supraviețuiască.

 

De ce e mai bine să folosești termene.ro?

Se întâmplă să fii într-o situație similară Mariei? Ce poți face tu ca să-ți protejezi firma? Nu sunteți o companie atât de mare încât să aveți un departament de Credit Risk și nici nu vă trebuie acum. Pentru că poți intra oricând pe termene.ro, unde ai informații actualizate, complete și corelate despre orice companie din România: status fiscal și juridic, informații despre performanța financiară și solvabilitate, date despre persoanele implicate în firmă ca asociați sau administratori și o mulțime de alte date.

 

În situația generată de pandemie, e cu atât mai relevant istoricul financiar și comportamentul de plată al unei companii, fiindcă poți să-ți dai seama dacă are sau nu suficienți bani să susțină o perioadă businessul chiar dacă nu încasează. Și așa poți hotărî în cunoștință de cauză dacă vrei sau nu să intri în afaceri cu ea.

 

Verificare și Monitorizare de încredere

De ce să te descurci acceptabil, cheltuind o grămadă de timp, când ai putea avea la îndemână în orice moment toate datele de care ai nevoie?

 

E momentul să folosești la maximum tehnologia, ca să-ți ușurezi munca și să obții mereu informații sigure – intri pe Verificări firme din platforma termene.ro și ești la un click distanță de dosarul complet al oricărei companii din România, de la adresă și coduri CAEN, până la cifră de afaceri, număr de angajați, foști și actuali acționari, cu toată încrengătura de firme în care mai activează. Iar dacă ai nevoie de sprijin, pui mâna pe telefon și îți suni consultantul dedicat. Cu siguranță veți găsi soluții împreună! În cei peste 5 ani de când suntem pe piață, am învățat prea bine că dincolo de afaceri sunt oameni și ținem cont de asta în primul rând.

 

Un alt avantaj pe care îl obții odată ce-ți faci cont în platformă – poți să dai în Monitorizare clienții și furnizorii din portofoliul vostru. Asta înseamnă că vei primi alerte de fiecare dată când se schimbă ceva în situația financiară sau juridică a partenerilor voștri. E mult mai comod așa, decât să îi verifici tu periodic pe fiecare în parte.

 

Lasă jena și recuperează-ți banii din facturile restante!

Revenind la banii pe care firma îi are de încasat pentru servicii sau produse deja livrate. Ok, nu putem să-ți garantăm 100% că vom recupera toți banii, dar îți punem în mână cel mai eficient instrument cu care îi poți convinge pe clienții voștri rău-platnici să vă plătească facturile cu termene depășite: RedBill.

 

În RedBill vezi lista tuturor datornicilor raportați și poți să dai în colectare facturile neîncasate, chiar și pe cele de 100 de lei.

Probabil că ai încercat și tu, ca mulți alții, să rezolvi problema facturilor depășite. Ai dat e-mailuri, SMS-uri, ai așteptat, ai dat telefoane… degeaba. N-ați recuperat mare lucru. Mai mare daraua decât ocaua!

 

Ce sens are să-ți bați capul cu fugăritul datornicilor? Și să-ți mai faci tot tu procese de conștiință: poate insist prea mult, poate e suma prea mică și mă fac de râs, dacă se enervează de tot și iese din afacere, dacă le mai zice și altora că l-am hăituit și rămâne firma fără clienți…

 

N-ai niciun motiv să-ți fie jenă să ceri banii care se cuvin firmei tale, sunt ai voștri, e dreptul vostru să îi recuperați! Dar cel mai simplu, mai elegant și mai eficient e să dați facturile în colectare unei firme specializate.

 

Noi am pus la punct soluția RedBill împreună cu KRUK România, lider în domeniul colectării amiabile de creanțe, și accentuăm amiabile, fiindcă știm din discuțiile cu clienții noștri că sunt foarte atenți la acest aspect.

 

Când am rugat-o pe colega noastră Lavinia să tragă o concluzie privind numărul și valoarea facturilor raportate de la începutul crizei, ne-a spus că sumele date în colectare sunt ceva mai mici decât înainte, semn că oamenii au trecut de perioada de negare ”nu-i adevărat, n-o să mi se întâmple mie” și au înțeles că fiecare leu recuperat în contul companiei e extrem de important. Dar sunt încă foarte mulți care nu au înțeles cât de importantă e plata la timp pentru întreg circuitul economic.

 

Lavinia Bașno, Business Information Senior Consultant Termene.ro:

Sunt unele solduri restante și de 400 de zile în care oamenii au stat liniștiți și nu le-a păsat că nu și-au încasat banii. I-a trezit criza. Încearcă să recupereze acum și apelează la toate resursele pe care le consideră ei ca fiind bune. Dacă până acum li se părea mare comisionul de colectare, acum nu mai contează, măcar să recupereze ceva.

 

Nu merită să dai comision dacă scapi de bătaia de cap?!

  • În primul rând, să știi că veți plăti comisionul de colectare numai dacă vă vor fi recuperați banii; altfel, toate demersurile și negocierile sunt gratuite.
  • Al doilea element important este că acest comision crește pe măsură ce factura e mai veche – așadar, nu mai sta pe gânduri, fă un cont de companie pe termene.ro și dă în colectare cât mai curând posibil facturile cu termene depășite. Azi, de preferat!
  • Al treilea lucru pe care vrem să ți-l spunem e că nu contează valoarea facturii pe care vrei s-o colectezi, comisionul se raportează doar la vechimea creanței. Poți vedea aici cum variază în funcție de vechimea facturii.

 

Pornește de la 1,8% pentru facturi cu termen depășit între 1 și 30 de zile. Ce înseamnă asta? Că pentru o factură de 100 de lei dată în colectare vei recupera 98,2 lei, iar pentru o factură de 1000 de lei, vei primi 982 de lei. Rentabil, nu?

 

Ia legătura cu departamentul nostru de vânzări! Tu-ți vei face treaba mai repede și mai bine, iar firma are șanse mai mari să iasă la liman.

 

Dacă ți se par utile informațiile de pe blogul Termene și vrei să afli când publicăm un nou articol, te poți abona la newsletterul nostru săptămânal.

Vreau să primesc newsletterul

 

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe