Statistica ne arată însă că există încă un produs de care majoritatea oamenilor activi nu se pot lipsi: cafeaua. Acesta și poate o oarecare „boemie antreprenorială” sunt motive esențiale care stau la baza deciziei de a deschide o cafenea. Să vedem, însă, care sunt cele mai importante detalii care vin odată cu această decizie.

Nu ai un buget de club, dar nici nu vrei un chioșc. Ți-a plăcut dintotdeauna atmosfera de mese mici și oameni la taclale, foșnetul revistelor și mirosul aromelor puternice de licoare delicioasă. Bun, renunță la visare pentru un moment și structurează-ți un pic drumul.

200.000 de euro pare o sumă mare, dar pentru un local cu un decor exclusivist și de lux, nu-i cine știe ce. 12.000 de euro ți se pare infim, dar pentru o cafenea mobilă, acoperă practic strictul necesar, adică espressorul. Unde te poziționezi tu? Care-i perioada de tampon în care știi că poți funcționa fără profit? Care-i zona în care vrei să fii? Care-s partenerii? Cum îți găsești angajații? Câte ore ții deschis? Cum supraviețuiești mai departe de micul dejun?  

Să le luăm pe rând.

1. Cine ești

Ca să știi cui te adresezi, trebuie să știi cine ești. Într-un oraș mic, concurența poate să-ți blocheze evoluția. Într-unul mare, poate să te ajute. Oricum ar fi, este recomandat să ai o identitate recognoscibilă. Un logo, un nume sau poate doar o culoare care se repetă în decor și care iese în evidență între toate celelalte. Caută-ți un diferențiator și apoi asigură-te că e greu de replicat.

2. Cât poți să reziști fără profit

Aprovizionarea, chiria, eventualele rate pentru echipamentul profesional, salariile și întreținerea cafenelei sunt exemple de cheltuieli lunare pe care nu le poți evita. Scrie un total și asumă-ți de la început câte luni poți funcționa cu aceste costuri fără profit. Potențialii sponsori sau parteneri vor fi convinși să te susțină abia când văd o argumentare realistă și smart.

3. Cafeaua

Indiferent care este publicul tău țintă trebuie să fii conștient că o cafea bună, gustoasă, aromată, corect pregătită va crea fidelizare. Alege soluții moderne, care să-ți ofere și eficiență, dar nu renunța la calitate. Aparatele cu cafea monodoze de la Kafune sunt un bun exemplu de soluție prietenoasă cu bugetul și de-o calitate considerabilă.

4. Zona

Zona centrală înseamnă un vad recurent din care să-ți poți atrage clienți. Costurile sunt mai mari, dar și riscul concurenței bate permanent la ușă. O zonă mai retrasă are avantajul unei clientele fidele. Iar poziționarea într-un spațiu comercial, în parc sau lângă clădiri de spectacol este o altă variantă de risc scăzut. Unde îți localizezi cafeneaua poate să te ajute să ai un start mai ușor, dar pe termen mediu și lung ceea ce reprezintă localul face diferența.

5. Programul

Cât timp ții deschis impune o anumită strategie. Odată ce micul dejun a trecut, trebuie să te gândești ce faci? Animă locul cu produse conexe. Poate poți avea și ceaiuri deosebite Poate poți servi desertul casei. Poate livrezi cafea imediat după pauza de masă, când o bună parte din angajați își beau a doua cafea.

6. Angajații

Oamenii cu care vei lucra ar trebui să fie potriviți profilului cafenelei, dar mai ales stilului tău. Ei vor prelua și livra valorile cafenelei. Discursul lor este prima identitate cu care clienții se întâlnesc, mult înainte să simtă atmosfera. Oferindu-le un salariu competitiv, criterii clare de respectat și provocări profesionale care să-i țină motivați, ar trebui să ai o echipă bine structurată.

7. Echipamentele

Echipamentele și companiile partenere te vor ajuta să poți livra ceea ce ai promis: „cea mai gustoasă cafea făcută la ora 07:00”. Să spunem că-i dai alt nume decât acesta, important este să oferi ceea ce promiți, iar asta pornește de la prepararea cafelei și de la prepararea ei în timp util. Ai nevoie de echipament profesional.

8. Decorul

Decorul este important, dar nu vital. Uneori povestea pe care o spune poate genera mult mai multă tracțiune în rândul clienților tăi decât fotoliile de piele, mesele de mahon sau tablourile de lux. E important însă ca spațiere să fie conformă, curățenia impecabilă și culorile echilibrate.

9. Promovarea

Promovarea localului tău este o altă metodă care poate să-ți aducă succesul sau mai degrabă să-ți prelungească startul. Găsește metode intuitive de a ține oamenii aproape – concursuri, reduceri, happy hours, jocuri, livrări, activități – orice. Prezența pe rețele de socializare, o identitate făcută ca la carte și poate chiar o poveste gândită de un specialist.

10. Meniul

Meniul este ultimul moment înainte de decizia de consum. Încearcă să faci această decizie cât mai simplă, dar gândește-te și cum legi cafeaua de restul produselor. Spațierea corectă între produse, un font lizibil, imagini bine făcute, preparate recomandate și o mică atenție din partea casei ar trebuie toate să ajute.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe