Aproximativ 600 de avocați din cei zece mii de avocați ai Baroului București ar putea fi suspendați începând din această lună pentru că nu și-au plătit taxele și contribuțiile, potrivit declarațiilor recente ale decanului Baroului București, Ion Dragne, citat de Agerpres. Acesta a amintit că și în vara anului trecut, în jur de 2000 de avocați aveau restanțe la bugetul Baroului București – cel mai mare barou din țară.
Avocatura este o profesie ce reprezintă, nu de puține ori, un miraj pentru exodul de tineri absolvenți ai nenumăratelor facultăți de drept. Din cei peste 30 de mii de avocați existenți în prezent în România, potrivit datelor Uniunii Naționale a Barourilor, câteva mii sunt șomeri, iar un procent însemnat se luptă pentru supraviețuire și succes pe o piață concurențială acerbă. Deși activează într-un domeniu cu un potențial financiar remarcabil, vârfurile profesiei sunt atinse de o categorie restrânsă, iar marea masă a avocaților trebuie să se confrunte permanent cu provocări numeroase, să facă față ritmului nebun al agendei zilnice, al schimbărilor legislative, al selecției din ce în ce mai restrictive a clienților care tind să apeleze la avocați cu renume sau la marile case de avocatură.
Într-un astfel de mediu concurențial, avocatul care vrea să răzbească are nevoie de imagine, de multe resurse și de o echipă de calitate. Eficientizarea activității și un partener de lucru profesionist care să-l țină în permanență organizat și informat cu privire la agenda sa de lucru, să-l scape de activități inutile, de omisiuni și false priorități, reprezintă cheia succesului în branșă.
CEA MAI MARE BAZĂ DE DATE JURIDICE ȘI FINANCIARE DIN ROMÂNIA
Un astfel de partener extrem de valoros pentru avocați este platforma Termene.ro care cuprinde cea mai mare bază de date juridice și financiare din România. Într-un timp foarte scurt portalul a ajuns să fie folosit de peste 90 de mii de profesioniști în domeniul juridic. Pentru avocați, acest instrument aduce o însemnată ușurare și modernizare a procesului de lucru. Simplificarea și optimizarea muncii, reducerea semnificativă a timpului necesar organizării și informării se reflectă în final în modificarea nivelului de succes, sporirea clienților mulțumiți și creșterea încasărilor.
Termene.ro îi ajută pe avocați prin implementarea mai multor module specifice. Catalogul de dosare permite afișarea informațiilor generale conținute în dosarele de interes, instanțele la care sunt înregistrate, data înregistrării, secția, materia, obiectul, stadiul, ultimele modificări, afișarea părților implicate, istoricul etapelor procesuale.
Datele sunt actualizate în timp real, asftel încât dosarele pot fi monitorizate și avocatul primește alerte prin SMS sau e-mail atunci când ceva se modifică în dosarul urmărit, se stabilește un nou termen de judecată, se pronunță o soluție sau se înregistrează noi căi de atac. Atunci când monitorizează un dosar, avocatul poate include și alți colaboratori pentru a primi informări și alerte, astfel încât să nu existe posibilitatea ca vreo acțiune importantă să fie omisă. Aplicația permite adăugarea de sarcini de lucru, iar sistemul trimite automat notificări pentru a aminti avocatului de acestea. Un alt beneficiu este calendarul juridic care centralizează termenele de judecată stabilite în dosarele monitorizate, dar și sarcinile atribuite fiecărui dosar în parte. Se pot adăuga, de asemenea, notițe la ședințe, aspecte relevante pentru obiectul unui dosar și se pot calcula taxele de timbru judiciar. Platforma permite și căutări și monitorizări ale persoanelor juridice, căutări în Buletinul Procedurilor de Insolvență, în Monitorul Oficial și Centrala Incidențelor de Plăți.  Avocații au acum toate datele într-un singur loc.
DACĂ NU EȘTI ONLINE, NU EXIȘTI
În plus, avocaților le este rezolvată și o altă necesitate impusă de mediul concurențial. Revoluția digitală a făcut ca prezența în online să facă diferența în rândul tuturor profesioniștilor, iar dictonul „Dacă nu ești online, nu exiști” să fie din ce în ce mai  veridic.
Pe lângă toate funcționalitățile informaționale și organizatorice enumerate, Termene.ro oferă avocaților și posibilitatea de a beneficia de un website performant unde pot prezenta specializările și competențele pe care le-au dobândit, ce servicii oferă și pot stabili un prim contact cu potențialii clienți. Resursele dezvoltate de tehnicienii platformei oferă posibilitatea unei prezențe active și atractive într-un mediu în care deja se stabilesc tendințele viitorului și avantajele câștigătorilor în orice domeniu.
Clienții caută un avocat bun prin recomandări, dar și citind articole scrise de el sau căutând pe site-uri sau publicații de profil. Asfel, o altă resursă importantă pentru avocați, dezvoltată în cadrul platformei, este Blogul Termene.ro, un modul activ unde avocați și jurnaliști renumiți publică articole pe teme juridice de interes. De acest privilegiu beneficiază cei care devin membri ai Comunității profesioniștilor bine informați – grupul utilizatorilor platformei.
Pe lângă competențele pe care le deține un avocat, organizarea eficientă, câștigarea de timp prețios, obținerea informațiilor de calitate  în timp real, o imagine și o prezență profesionistă în mediul online reprezintă formula care  îl scoate din anonimat și îi asigură o poziție de avantaj în fața concurenței.
Dacă ești avocat și vrei să beneficiezi de toate acestea, sau doar de anumite avantaje ale platformei, poți scrie echipei de la Termene.ro, aici: contact@termene.ro

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe