Al doilea avion A310 va fi retras din flota companiei Tarom pe 31 octombrie. Compania analizează două variante de operare pentru sezonul de iarnă.

Compania naţională Tarom vrea să închirieze două avioane pentru a înlocui modelele A310 care vor fi retrase din uz, arată un anunţ publicat în luna august. Primul avion A310 a fost deja retras din flota Tarom pe 12 septembrie, arată datele companiei.

Tarom a solicitat mai multor companii specializate de pe piaţa internaţională oferte pentru închirierea de avioane care să fie compatibile cu flota actuală şi s-au analizat mai multe variante pentru programul de iarnă, dar şi pentru cel de vară.

Pentru sezonul de iarnă, compania ia în culcul două variante: „Acoperirea rutelor actuale cu cele 21 de aeronave disponibile în flotă după retragerea celor doua Airbus A310, concomitent cu reevaluarea frecvenţelor şi a rutelor existente şi închirierea în regim wet lease, adică cu tot cu echipaj, a unei aeronave care sa permita acoperirea intregului volum de operare, inclusiv a unor curse charter suplimentare, solicitate în mod regulat în perioada de iarnă”, se arată în raspunsul Tarom la solicitarea ECONOMICA.NET.

Pentru sezonul de vară, Tarom analizează oportunităţile de închiriere a unor aeronave în regim dry-lease, adică fără echipaj.

Ce avioane poate închiria Tarom

Potrivit specificațiilor din anunțurile de închiriere, compania naţională poate închiria un avion din familia Boeing 737, modelul 737-800, folosit de gigantul low-cost Ryanair sau modelul A320 de la Airbus, utilizat de Wizz Air.

După scoaterea din uz a celor două A310, Tarom va avea o flotă compusă din nouă modele ATR, opt Boeing şi patru Airbus A318.

Ce se întâmplă cu modelele A310 ?

În ultimele luni, Tarom s-a confruntat cu probleme tehnice la avioanele A310 şi a fost nevoită să anuleze mai multe curse. Datele din raportul financiar al companiei arată că din bugetul de anul trecut destinat reparaţiilor, de peste 72 de milioane de lei, nu s-a folosit decât 48%, şi asta pentru că au fost amânate reparaţii majore la modele A310.

„Au fost amânate reparaţii majore la cele două aeronave A310, având în vedere că se preconiza înlocuirea acestora din cauza costurilor mari de întreţinere şi reparaţii în perioada următorilor cinci ani, estimate la suma de 55,7 milioane de dolari, precum şi dificultăţi majore în asigurarea pe viitor a pieselor de schimb necesare exploatării acestora”, se precizează în documentul citat.

În ceea ce priveşte procesul de valorificare al celor două avioane, fostul director al companiei, Gabriel Stoe, spunea la sfârşitul lunii iunie că se lucrează la elaborarea unei proceduri de valorificare. Cele două avioane a A310 au fost evaluate la 5,1 milioane de dolari, respectiv 5,3 milioane de dolari.

Tarom a avut trei avioane A310 în flotă, unul prăbuşit în 1995 la Baloteşti. Acestea sunt cele mai mari avioane din flota companiei, cu o capacitate de 209 locuri. Zborurile din trecut către New-York şi Beijing au fost operate cu aceste două aeronave, folosite acum doar pe rutele cu distanţe medii.

Stire Economica.net

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe