Crăciunul – cu toate sărbătorile și sărbătoririle conexe – înseamnă de toate: emoții, bani, poveste, bani, generozitate, bani, tradiții, bani. După cum vedeți, banii se repetă, așa că o să vorbim despre Crăciun din perspectiva lor. Sigur, lucrurile se întrepătrund: în general, dacă vrei să faci bani, e necesar să îți spui povestea bine sau să spui o poveste cât mai bine. La Crăciun, înmulțește asta cu un milion și obții o dimensiune relativ ok a mizei.

Noi, românii, cheltuim câteva sute de lei (în medie) numai pe cadouri. Un american obișnuit rezervă un buget de 900 de dolari pentru daruri. Oamenii cumpără de toate și orice, ce le trebuie și ce nu le trebuie. Cumpără daruri, mâncare, băutură, mobilă, televizoare, unii mai înstăriți probabil că și insule și avioane. Ideea e că e un comportament de cosum aproape compulsiv, iar dacă ești pe piață cu ceva – produs, serviciu, idei – ai face bine să profiți de moment.

Cum faci asta? Dacă te țin curelele, cu o campanie. De Crăciun, nici nu trebuie să te gândești tu la o poveste nouă. Trebuie, în schimb, să te potrivești perfect într-una dintre cele mai frumoase și mai seducătoare povești din toate timpurile: Crăciunul. Să fii atât de insiprat încât să-ți faci un capitol doar al tău în cel mai generos basm. Pentru că e și generos: toată lumea e binevenită în aventura și emoții cu Moșu, renii, darurile și spiridușii.

“Miracole se întâmplă atunci când toți vrem să se întâmple și lucrăm la asta” – ăsta este mesajul uneia dintre cele mai de succes campanii de Crăciun din toate timpurile. E campania “Christmas Miracle” a companiei americane aeriene WestJet.

Cum arată povestea, pe scurt: la decolare, pasagerii care au de făcut un drum cu avionul chiar în noaptea de Ajun se întâlnesc în aeroport cu Moș Crăciun – Moșul-Moș, barbă, fes, cu palton și tot tacâmul – și îi spun ce își doresc. Își rostesc dorințele ba mirați, ba amuzați, ba plini de speranță, în funcție de vârstă și de cheful de joacă. Și cer orice, de la șosete la televizoare gigantice.

Ideea e că, la aterizare, chiar primesc ce și-au dorit. Le vin darurile pe banda pe care, de regulă, ies bagajele de cală. Iar efectul este magic! Se sperie gândul numai dacă stai să calculezi ce efort, ce organizare, ce resurse a presupus treaba asta. Dar este, de departe, una dintre cele mai puternice și mai spectaculoase campanii experiențiale din toate timpurile. Și arată așa.

[youtube movie=”zIEIvi2MuEk”]

Crăciunul mai are o particularitate care poate fi analizată pe toate părțile, dar nici despre analiza asta nu e vorba acum, ci despre particularitatea în sine: îți vine să crezi în Moș Crăciun orice vârstă ai avea. Prea-i bună povestea!

De câțiva ani, milioane de copii (iarăși de toate vârstele) îl urmăresc zilnic pe Moșul cu săptămâni bune înainte de Crăciun. Google Santa Tracker este un alt proiect memorabil de Crăciun. A evoluat de la an la an, iar acum e o platformă interactivă în care te poți juca, poți explora, te poți rătăci. Iar, la un moment dat, te pune pe urmele Moșului pornit la împărțit daruri.

De ce ne place ideea? Combină grozav spiritul unic al acestei sărbători cu tehnologia ultramodernă din viața reală. Și e un instrument excelent să îi înveți pe copii de-ale internetului în vreme ce se bucură de cea mai frumoasă sărbătoare a copilăriei. Ho, ho, ho!

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe