Dacă ți-ai deschis o afacere, atunci știi că proiectul tău are nevoie de promovare atât în mediul virtual cât și offline. Pentru a atrage clienți, brandul tău trebuie să fie vizibil mai ales în localitatea unde ai sediul și în zonele apropiate. Iată nouă strategii de marketing pe care ar fi bine să le folosești pentru promovarea afacerii tale.

1. Pliante și fluturași

Cu siguranță ai văzut de nenumărate ori de tineri care împart flyere pe stradă. Această strategie de promovare nu necesită investiții mari, deoarece costul de producție al afișelor este scăzut. Alege o imagine care să transmită mesajul potrivit și creează un text imprimat cu cât mai multe informații. Nu uita să incluzi adresa și numărul de telefon al companiei. Pentru a atrage cât mai multe persoane, poți cere și ajutorul unui specialist în grafică sau al unui copywriter.

2. Evenimente sponsorizate

Dacă ai posibilitatea, sponsorizează un eveniment și profită de ocazie pentru a-ți promova produsele și serviciile. În acest fel, cei care participă la eveniment vor afla despre proiectul tău. În plus, este o ocazie potrivită pentru a face și networking. În felul acesta, vei cunoaște și potențiali parteneri de afaceri.

3. Cărți de vizită

Chiar dacă vremurile s-au schimbat, cărțile de vizită încă funcționează! Un antreprenor care oferă o carte de vizită bine concepută va prezenta încredere și seriozitate. Alege un model din carton texturat și folosește culori care se potrivesc cu logo-ul și cu imaginea companiei tale.

4. Produse personalizate

Acestea sunt ușor de procurat și, odată create, vor fixa mai bine imaginea brandului în ochii clienților. Cele mai multe produse personalizate sunt simple și conțin un element vizual de identificare a firmei, creat prin serigrafie sau gravare. Le poți oferi cadou cu diferite ocazii, pentru a le arăta oamenilor că îți pasă de ei.

5. Donații 

Stabilește un buget anual dedicat doar donațiilor! Dacă te implici în viața societății nu doar faci un bine, ci vei avea de câștigat la capitolul reputație. Nu alege doar cazurile care garantează o expunere publică, ci și pe cele mici. Astfel, vei fi ținut minte mai ușor.

6. Colaboratori

Colaborează cu o altă firmă care vinde produse sau oferă servicii complementare cu ale tale și care are o imagine bună pe piață! Spre exemplu, dacă vinzi costume, fă un parteneriat cu un atelier de croitorie. Acesta va putea să creeze modele pe măsura clientului și astfel, brandul tău va fi perceput mai bine. În plus, vei câștiga și încrederea celor care au apelat deja la firma cealaltă. În schimbul acestui ajutor, oferă o sumă de bani. Deși va fi necesară o investiție, un parteneriat din care ambele părți ies în avantaj va aduce rezultate pe termen lung.

7. Publicații locale

Spoturile publicitare pentru radio și televizor sunt scumpe. Totuși, te poți promova cu ajutorul celor de la mass-media și în alt mod: poți trimite comunicate de presă la ziare și la reviste, de fiecare dată când lansezi un produs nou. 

8. Mostre gratuite

O mostră are toate șansele să atragă atenția, deoarece poate fi folosită imediat, nu costă bani și îl poate ajuta să-și dea seama rapid dacă își dorește ceea ce oferi tu. Această strategie este potrivită în special afacerilor din domeniul alimentar sau cu produse cosmetice.

9. Târguri de specialitate

Fii mereu la curent cu târgurile de specialitate din industria ta! O întâlnire față în față cu clienții le va oferi ocazia să-ți vadă produsele și să-și valideze decizia de cumpărare. Chiar dacă nu reușești să vinzi tot ce ai expus, poți oferi vouchere cadou, pentru a-i face pe cei care trec pe lângă tine să se mai gândească la oferta ta.

Majoritatea antreprenorilor își promovează produsele și serviciile pe internet, deoarece în acest mediu costurile sunt mai reduse. Totuși, în cazul în care deții un magazin sau o altă afacere fizică, promovarea offline te va ajuta să ajungi mai rapid la clienți. Urmează sfaturile de mai sus și-ți vei crește rapid vânzările!


Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe