Dacă ți-ai ruga clienții să evalueze cât de mulțumiți sunt de produsul tău, care crezi că vor fi răspunsurile lor? Vor fi recenzii pozitive și apreciative?
Cei mai buni oameni din vânzări și cele mai bune companii implementează strategii pentru a putea să-și păstreze clienții pe viață.
Fidelizarea clienților se măsoară în satisfacerea pe care o obțin de pe urma a ceea ce ei au achiziționat. Competiția este acerbă, iar țelul tău constă în construirea unei relații de lungă durată cu clienții tăi.
Iată cele 8 strategii care te vor ajuta să mărești satisfacția clienților tăi.
1) Focusează-te pe următoarea vânzare
Prima vânzare cu orice client este cea mai grea, dar și cea mai costisitoare. Dar, a doua este mai importantă…
A doua vânzare este dovada clară că ai acoperit promisiunile pe care i le-ai făcut clientului la începutul procesului de vânzare. Asta înseamnă ca i-ai îndeplinit așteptările și i-ai satisfăcut nevoile. Tu i-ai oferit beneficii, iar el a plătit pentru ele.
Atunci când se întoarce la tine pentru a cumpăra din nou produsul sau serviciul pe care îl oferi, atunci știi clar că ți-ai îndeplinit misiunea.
2) Revânzările sunt cele mai ușoare
Clienții deja satifăcuți vor cumpăra de la tine de zece ori mai ușor comparativ cu încercarea de a face o vânzare nouă. O revânzare costă o zecime din timp și puțin efort.
De aceea companiile își măsoară succesul contorizând cât de des revin clienții de la ei.
Încercarea de a vinde unui client satisfăcut este de cincisprezece ori mai ușoară decât o vânzare la rece. Iar dacă ai recomandări puternice și convingătoare, vânzarea este deja ca și făcută.
3) Crează un lanț de recomandări
Odată ce ai reușit să-i mulțumești pe clienții tăi, valorifică acest lucru cerându-le să te recomande celor care pot fi interesați de produsul tău.
Adresează-te cu încredere și nu pune presiune.
4) Generează publicitate din recomandări
Una dintre cele mai puternice metode care te vor ajuta să dobândești noi clienți sunt recomandările din partea clienților mulțumiți.
Scopul este să-i faci pe clienți parte din procesul de vânzări prin simplul fapt că vorbesc despre tine altor clienți.
Vrei să știi cum poți motiva clienții să facă asta?
Oferă-le un suport remarcabil. Fii rapid și eficient. Ajută-i, fii atent la nevoile lor și fă tot ce ține de tine să le oferi suportul de care au nevoie.
Ajută-i pe clienții tăi așa cum te-ai ajuta pe tine. Fă ceva suplimentar pentru ei, mai mult decât s-ar aștepta.
5) Adresează întrebarea cheie
După multe studii realizate, cu o singură întrebare poți afla nivelul de satisfacție al clientului tău.
Este supranumită întrebarea decisivă: „Bazat pe experiența ta cu noi, ne-ai recomanda și altora?”
Consimțirea clientului de a te recomanda și altora este cei mai înalt nivel al satisfacției lor cu privire la produsul sau serviciul tău.
6) Întotdeauna cere o recenzie
La sfârșitul conversației de vânzări, poți întreba următorul lucru: „De la o scală de la 1 la 10, cum ne apreciați?”
Evident, scopul este să fii evaluat de nota 10.
Atunci când clienții îți dau 10, vor deveni fani înfocați ai serviciului tău și cu siguranță te vor recomanda și altora.
Dar dacă vei primi 7 sau 8?
Vei spune, „Mulțumesc pentru răspuns”, iar apoi imediat vei întreba, „Ce putem face ca data viitoare să primim un 10?”
7) Îmbunătățește-ți strategia de suport a clienților
Strategia te va ajuta să îți păstrezi clienții pe viață. Ține cont de faptul că strategia de suport a clienților nu se întâmplă accidental, ci are nevoie de plănuire, discuții și de pregătirea tuturor celor care se ocupă de clienți.
Toți vânzătorii de succes sunt cunoscuți pentru felul în care se comportă cu clienții lor. Acesta trebuie să fie scopul tău.
8) Acționează
Care este pasul pe care trebuie să-l urmezi cu fiecare client pentru a te recomanda? Elimină tot ce contravine cu satisfacerea clienților tăi.
Și, nu în ultimul rând, pune în aplicare sfaturile de mai sus.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe