Odată ce o afacere evoluează, cresc și costurile pentru a o întreține. Totuși, există metode prin care poți economisi o parte din acestea. Iată cinci dintre cele mai eficiente!

1. Externalizează serviciile 

Indiferent de dimensiunea firmei tale, sunt șanse mari să fie nevoie de anumite servicii pentru ca aceasta să funcționeze în regim normal. Printre acestea se enumeră cele de curățenie, pază, mentenanță tehnică sau chiar transport. Totuși, poți avea parte de astfel de servicii și fără personal propriu. Angajează firme din exterior, specializate în aceste domenii. Compania ta va reduce din costuri pentru că nu vor mai fi necesare recrutările, școlarizarea, salariile sau primele. Poți externaliza și contabilitatea. Vei achita doar valoarea stabilită prin contract și vei reduce riscul de a avea erori în documentele și rapoartele financiare, deoarece o să colaborezi cu profesioniști.

2. Îmbunătățește procesele din organizație

Dacă ți se pare că procesele din firmă se desfășoară lent, este momentul să faci o schimbare. Documentează-le schematic, sub formă de proceduri și instrucțiuni. După aceea, elimină activitățile care nu aduc rezultate și încearcă să automatizezi o parte din celelalte. Poți face asta cu ajutorul tehnologiei. Deși ar putea fi necesară o investiție inițială, creditul online se aprobă rapid și, pe termen lung, vei economisi bani. În plus, nu este necesar să cumperi echipamente de ultimă generație. Pentru început, folosește ceva la mâna a doua și programe software gratuite. Rezultatul final va consta în procese mai simple, cu performanțe înalte și un cost redus.

3. Ocupă-te de sediu

Chiria pentru un spațiu comercial poate fi destul de scumpă. Și deși nu o poți evita, poți să o reduci, dacă decizi să faci o relocare a afacerii într-o locație mai accesibilă din punct de vedere al prețului. O altă variantă de care dispui este să împărți costurile lunare cu o altă companie. Dacă ai nevoie de oameni noi care să lucreze online, gândește-te dacă ai putea să-i angajezi pe aceștia și în regim remote. Vor aprecia faptul că pot să-și desfășoare activitatea de acasă, iar tu nu va mai trebui să cumperi laptopuri sau spațiu suplimentar. În ceea ce privește costurile pentru energie, ele pot fi reduse prin înlocuirea sistemelor de iluminat cu unele economice, sau prin instalarea unor senzori de mișcare.

4. Negociază cu furnizorii

În cazul în care afacerea ta este într-o industrie precum cea alimentară, probabil și costurile de aprovizionare sunt mari. De aceea, negocierea cu furnizorii este un aspect ce trebuie luat în calcul. Pentru a-i convinge să-ți ofere discount-uri, efectuează plățile la timp sau chiar înainte de termenul limită. 

Dacă unul dintre aceștia te pune să plătești transportul, spune că o să accepți doar dacă primești un discount pentru comandă sau un volum mai mare, la același preț. Probabil că nu va fi de acord, dar se va gândi să achite el drumul. Explică fiecărui furnizor faptul că dispui și de alte opțiuni. Un astfel de mesaj va avea efect, deoarece nimic nu este mai neplăcut pentru un vânzător decât să audă că te poți duce la concurență. Acest lucru sigur îl va pune într-o poziție în care să accepte mai ușor ceea ce îți dorești.

5. Promovează-te în mediul online

Bugetul de marketing al firmei tale este unul redus? Ei bine, poți renunța la afișele stradale și să începi să te promovezi în mediul online. Creează-ți o pagină de Facebook și un blog, unde să împărtășești cu oamenii informații din domeniul tău de activitate. Poți angaja și o agenție de marketing care să te ajute să-ți mărești vizibilitatea și să ajungi la mai mulți clienți.

Mediul de afaceri este unul competitiv și fiecare antreprenor face cât mai multe investiții pentru a putea depăși competiția. Poți, însă, să reduci unele costuri fără să scazi din profit. Pentru a reuși, urmează sfaturile de mai sus.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe